Οχυρωματικά έργα

ΚΕΡΚΥΡΑ

  Από το 1942 οι Γερμανοί έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για το νησί της Κέρκυρας. Εγκατέστησαν 2 ραντάρ Freya, το ένα στον Αγιο Ματθαίο, ραδιοφάρο στον Σκριπερό, μετερεολογικό σταθμό αλλά και τηλεπινοινωνιακή γέφυρα μεταξύ Αθήνας και Βερολίνου. Εγκατέστησαν ναυτικό παρατηρητήριο στον Ασπρόκαβο, δημιουργησαν ναυτική στρατιωτκή βάση στην Κασιόπη και χρησιμοποιούν το αεροδρόμειο μαζί με τους Ιταλούς.

Περισσότερες πληροφορίες για την ιστορία της Κέρκυρας θα βρείτε στην ιστοσελίδα http://www.corfuhistory.eu

 

Τυχαία Αρθρα

ΑΚΡΩΤΗΡΙ

  Στο Ακρωτήρι που βρίσκεται στην περιοχή του Προβατά, οι Γερμανοί εγκατέστησαν ένα ραντάρ τύπου Wurzburg με σκοπό να ελέγχουν το Κρητικό πέλαγος. Κατασκεύασαν ένα κτίριο και εγκατέστησαν δυο ελαφρά αντιαεροπορικά των 20χιλ. Τον Δεκέμβριο του 1943 οι Σύμμαχοι βομβάρδισαν την τοποθεσία και ανάγκασαν τους Γερμανούς να εγκαταλείψουν το σημείο αυτό και να καταστρέψουν το ραντάρ. Σήμερα φαίνονται ακόμα οι τεράστιοί βραχίονες του ραντάρ και ο θάλαμος που βρίσκονταν οι χειριστές στην βάση του, πλησιάζοντας το Ακρωτήρι και την παραλία του Προβατά.

  Η τεράστια βάση και οι βραχίονες του ραντάρ στην κατάσταση που βρίσκονται σήμερα (2006). Στην πάνω φωτογραφία διακρίνουμε στην αριστερή πλευρά της τσιμεντένιας βάσης του ραντάρ την είσοδο για τον θάλαμο που χρησιμοποιούσαν οι χειριστές του.

ΝΗΣΕΛΙ

  Το χωρίο Νησέλι βρίσκεται στην βόρεια πλευρά του Αλιάκμωνα ποταμού. Στην παλιά γέφυρα υπάρχουν δύο πολυβολεία (το έναν σώζεται έως σήμερα) και έναν πύργος-πολυβολείο κτισμένα από τους Γερμανούς.

Δωρεά – Donate

Στηρίξτε την προσπάθεια του Fortifications.gr μέσω Paypal, κάνοντας δωρεά, με ασφαλή τρόπο.

twitter

facebook

Τελευταία ενημέρωση:
General update: 27-04-2014 22:43
Τελευταία ενημέρωση: [cached @09:53]

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 5 επισκέπτες και κανένα μέλος

Καλώς ήρθατε -

Καλώς ήρθατε

στην νέα μας ιστοσελίδα!

  Στην Ελλάδα υπάρχουν εκατοντάδες μόνιμα ή ημιμόνιμα οχυρωματικά έργα, καταφύγια και εγκαταστάσεις, διασκορπισμένα κατά μήκος των χερσαίων μας συνόρων, στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο, σε σημαντικά περάσματα στο εσωτερικό της χώρας, σε νησιά και σε παράκτιες περιοχές. 'Ενα μεγάλο μέρος από αυτά κτίστηκε από τα στρατεύματα κατοχής με σκοπό την φύλαξη του συγκοινωνιακού δικτύου της χώρας και την προστασία των κατακτημένων περιοχών από πιθανή απόβαση των συμμάχων.

Τα περισσότερα από αυτά έχουν εγκαταλειφθεί μετά το τέλος του πολέμου, με αποτέλεσμα οι φθορές και οι καταστροφές να είναι εκτεταμένες. Λόγο της έλλειψης ιδιοκτησίας, η καταπάτηση και η καταστροφή τους είναι συνηθισμένο φαινόμενο. Αποθήκες, μαντριά, σπίτια, σκουπιδότοποι ακόμα και μετατροπές σε σπίτια συμπληρώνουν το απαράδεκτο αυτό φαινόμενο της καταπάτησης της Ιστορίας μας.

"Οι άνθρωποι προστατεύουν μόνο ότι αγαπούν,

αλλά μπορούν να αγαπήσουν μόνο ότι γνωρίζουν"

Ζακ-Ιβ Κουστό

Διαβάστε περισσότερα: Καλώς ήρθατε

Είσοδος Μελών

Φωτογραφίες από την Μακεδονία

711_2.jpg

Φωτογραφίες από την Στερεά Ελλάδα

1258_4.jpg